Anne Adaylarında Uyku Sorunu - Hamile Kadınlarda Sıvı Tüketimi - Anne Bebek - "CC" Bilge Platform google-site-verification: googlef96c3ba5a41d1a86.html

Haberler

Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi

Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi
Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi

22 Nisan 2018 Pazar

Anne Adaylarında Uyku Sorunu - Hamile Kadınlarda Sıvı Tüketimi - Anne Bebek


Anne adaylarının hamilelik dönemlerinde en sık olarak şikayetçi olduğu konuların başına şüphesiz uyku sorunu gelmektedir. Her anne adayının bu sorun ile sıklıkla karşı karşıya kaldığı aşikardır. Anne adaylarında uyku sorunu genel olarak hamileliğin ilk 3 ayında daha sıklıkla gerçekleşmektedir. İlk 3 aylık dönemde anne adaylarında hormonların salgılanması sonucu ortaya çıkan uyku problemleri oldukça sıkıntılı olmaktadır.

Anne Adaylarında Uyku Sorunu
Anne Adaylarında Uyku Sorunu

Hamilelikte uyku sorunları, anne adaylarının aynı zaman da yaşadığı doğum korkuları uykusuzluğu etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Anne adayları hamilelik dönemlerinde yüksek seviye de stres ve psikolojik sorunlar yaşamaktadır. Uykusuzluğu getiren etmenlerden birkaçına da bu şekilde örnek verilebilir.

Hamilelikte Uykusuzluk!

Tüm insanların genel olarak farklı uyku alışkanlıkları ve uyku süresi bulunuyor. Ancak tüm anne adaylarında ortak bir sorun haline gelen uykusuzluk problemi bulunmaktadır. Hamile olan anne adaylarının vücut içerisinde yaşanan değişimlerden dolayı anne adayı etkilenmekte ve buna bağlı olarak beraberinde uykusuzluğu meydana getirmektedir.

Uyku düzeni oldukça önemli bir noktadır. İnsanlar yeteri kadar uyku uyumadıkları takdirde ortaya bir takım gerginlik, sinirlilik ya da baş ağrısı gibi pek çok sorunlar çıkmaktadır. Uykusuzluk süresi ilerledikçe insan psikolojisinde ve vücut içerisinde bir takım değişiklikler meydana gelmektedir. Gerginlik, stres, sinirlilik ve baş ağrıları uykusuzluğun ilerlemesi ile birlikte yerini dikkat dağınıklığına ve bireyin sağlıklı bir şekilde karar verememe gibi belirtileri ortaya çıkarmayı sağlıyor.
Aşırı uykusuzluğun günlük hayatta sürekli yaşanması, bir süre sonra çekilmez bir hal almasını sağlayacaktır. 

Hamilelikte Sıvı Tüketimi


Hamilelik yaz dönemlerine rastladığı vakitler de yeterli sıvı tüketimine dikkat edilmesi gerekmektedir. Alacağınız günlük sıvı miktarı sayesinde gece uykudan uyanıp lavabo ihtiyacının önüne kolayca geçebilirsiniz. Gün içerisinde ve akşam erken saatler  de sıvı tüketimi yapmanız gece idrara çıkmanızı minimum seviyede azaltacaktır.

Uyumaya yakın bir saat dilimi içerisinde su tüketimi gerçekleştirmek gece idrara çıkma sorununuzu aynı zaman da azaltacaktır. Bilindiği üzere hamilelik dönemlerinde karnın şişmesi mesaneye baskı oluşur ve bu nedenle sıklıkla lavabo ihtiyacı ortaya çıkmaktadır.

Hamilelikdönemlerinde uykusuzluk sorunu yaşamamak adına gece uyumaya yakın vakitler de özellikle sıvı tüketimi için; çay, kahve ve kola gibi içeceklerin tüketimini gerçekleştirmemek gerekir. Bu sayede lavabo ihtiyacı en aza indirilecektir. Ayrıca; bu tür içecekler içermiş oldukları tein santral ve kafein gibi sinir sistemi uyarıcı; halk arasında uyku kaçıran içecekler denmektedir. Yemekler ile birlikte sıvı tüketimi gerçekleştirmek aynı zaman da midenizin daha hızlı ve çabuk dolmasını sağlayacaktır. Buna bağlı olarak da mide yanması meydana gelmesi yüksek ihtimaller arasındadır. Ancak yemek öğünleri arasında sıvı tüketimi gerçekleştirmek, yemeklerin daha çabuk sindirilmesini sağlayacak olup bu sayede mide yanmasının önüne geçebilirsiniz.

Hamilelikte Uyku Pozisyonu

Hamileliğin son günlerinde bacaklarda kasılmalar meydana gelmektedir. Bu oldukça normal bir durumdur. Herhangi bir tedirginlik yaşamaya gerek yoktur. Bunun nedeni vücudunuzda magnezyum ya da kalsiyum yetersizliği değildir! Kanın sulanması sebebinden dolayı kanda yer alan kalsiyum azalmasından kaynaklanıyor. Bu sorunu yaşamamak adına yapılması gereken en doğal yöntem kalsiyum ve magnezyum besin değeri yüksek olan besinlerin tüketilmesi faydalı olacaktır. Magnezyum ve kalsiyum yüksek değerleri bakımından zengin yiyecekler; süt, yumurta, badem, incir ve ıspanaktır.

Hamilelikte Uyku Pozisyonu


Sağlıklı bir uyku tabi ki bunlarla sınırlı değil! Uyuduğunuz yataktan da sağlıklı bir uykunun yolları geçmektedir. Çok sert ve rahatsız edici yataklar uyumayı zorlaştırmakta olup aşırı yumuşak yataklar ise bel ağrılarına neden olmaktadır. Hamilelik dönemlerinde uykusuzluk sorunu yaşamamak için yapılması gerekenlerden biri de yatağınızın ortopedik olmasına dikkat etmekten geçiyor. Hamilelik dönemlerinde en doğru uyuma şekli sol tarafınıza doğru yatmaktır. Aynı zaman da karnınızı desteklemek amacı ile yastıkta kullanabilirsiniz.

Hamilelikte Uyku Sorunu Nasıl Giderilir?

Hamilelik dönemlerinde uyku problemlerini  gidermek için dikkat edilmesi gerekilenleri yazımızda anlatmaya devam ediyoruz. Pek çok insan uyumak için yatağa geçtiği zaman devamlı olarak etrafında dönmektedir. Beynin bir bölümü daima kaslarımızın gereksiz yere gergin tutmaya çalışmaktadır. Bu nedenle rahatça uyumak bir hayli zordur. Daha çok pozitif düşünmeye yönelmek gerekiyor. Sizi uyurken rahatsız eden ne varsa kendinizden uzak tutmaya çalışın. Akşam vakitlerinde çay ve kahve gibi kafein içeren içeceklerden kesinlikle uzak durulması gerekmektedir. 

Özellikle hamile anne adaylarında yaşanan uykusuzluk sorunun en büyük nedenlerinden biri de budur. Tiryakilik derecesinde kafein tüketim isteği var ise gün içerisinde yeteri kadar tüketmek gerekir. Fazlası anne adayları açısından zorlu bir uyku sorununa yol açacaktır. Uyumadan önce kısa mesafeli bir yürüyüş yapmak uyku durumunda değişiklik yaratacaktır. Bunun nedeni ise egzersiz daima kan dolaşımını hızlandırır. Bu saye de insanın daha iyi bir uyku uyumasını sağlamaktadır.

Hamilelikte Uyku Sorunu Nasıl Giderilir?

Anne adayları ve genel olarak insanların kesinlikle yemek yedikten hemen sonra uyumamaları gerekmektedir. Kilo alma, uyku sorunu ve vücut sağlığı açısından pek çok sorunlara neden olabilecek bir durumdur. Akşam yemeğini kesinlikle uyumadan en az 3 saat önce tüketmeye, akşam yemeğini yedikten sonra kısa mesafeli en az 5 dakika boyunca yürümeyi ihmal etmemek gerekmektedir.  Anne adayları bu süreyi minimum 1 dakika, maksimum 2 dakikaya çıkarabilirler.

Gün içerisinde sağlıklı besinler tüketilmesi büyük ölçüde yararlı olacaktır. Kesinlikle abur-cubur tüketimi gerçekleşmemelidir. Anne adayları uykusuzluk sorunlarını gün içerisinde aç kalmak yüzünden yaşayabilmektedir. Yatağa çok fazla aç bir şekilde girmeyiniz. Gece yatmadan önce sürekli uykusuzluğunuz çekiliyor ise üç kaşık kadar yoğurt tüketimi gerçekleştirebilirsiniz.

Kısaca hamilelikteuyku sorununu giderecek bilgiler paylaştık. Yazılanlar yalnızca bilgi amaçlıdır. Hamilelik dönemlerinde anne adaylarının kesinlikle düzenli beslenmesi ve düzenli uyku uyumaları gerekmektedir. Uzman doktorunuza herhangi bir sorunda başvurmayı ihmal etmeyiniz.

Hamilelikte Kaliteli Uyku İçin 5 Püf Nokta



"Bu yazımızda neler göreceksiniz; anne adaylarında sıvı tüketimi, anne adaylarında uyku sorunu nasıl giderilir?, hamile kadınlarda uyku pozisyonu nasıl olmalıdır?


 Öneri ve düşüncelerinizi yorum kısmından kullanıcılar ile paylaşabilir, fikir alışverişinde bulunabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Rahat bi uyku uyumak için evde huzur olması yeterli

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, Hamile anne adaylarında uyku sorunu hakkında buradan pek çok bilgi edindim. Okuyanlarada tavsiye ederim. Anne adaylarının neden uykusuz kaldığı ve bu sorunu nasıl giderebilecekleri yazıyor. Aynı zaman da video anlatımı da bulunuyor. Harika bir yazı kesinlikle tavsiye ederim :) Kaliteli ve huzurlu bir uyku için Hamile kadınlarda uykusuzluğun nedenleri yazısını okumanızı öneririm.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı "Linksiz" Paylaşmaya Özen Gösteriniz. Aksi Halde Onaylanmayacaktır.