Ramazan'da Tok Tutan Yiyecekler Hangileridir? Sahurda Ne Yenir? - "CC" Bilge Platform google-site-verification: googlef96c3ba5a41d1a86.html

Haberler

Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi

Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi
Cumhurbaşkanlığı Seçim Anketi

13 Mayıs 2018 Pazar

Ramazan'da Tok Tutan Yiyecekler Hangileridir? Sahurda Ne Yenir?


Bir çok insan ramazanda ne yersem tok kalırım? ne içersem susamam ? ne yaparsam orucumu rahat tutarım? derdinde. eğer sizlerinde bu tür sorunlarınız varsa cevaplarını biz veriyoruz.

Bazı uzmanlar sahurda sucuk, zeytin ve bu tür gıdalardan uzak durmamızı ve daha iyi bir şekilde orucumuzu nasıl tutarız gibi önerilerde bulundu. Ramazanda tok tutacak yiyecekler arasında; yumurta ve kuru baklagiller gelmektedir.

Bazı uzmanlar günde iftar ile sahur arasında geçen zaman da en az 2 litre 200 ml su içmemizi öneriyor.

Ramazanda tok tutan yiyecekler
Ramazanda tok tutan yiyecekler


İnsanlar sahurda yedikleri ile iftara kadar ki sürede enerjik olmak isterler. Diyetisyen olan candan Aktaş şunları söyledi " oruç tutarken en başta sizi tok tutacak yiyeceklerin başında yumurta ve kuru baklagiller gelir" .

RAMAZANDA TOK TUTAN YİYECEKLER


Ramazanın yani oruç tutacağımız vaktin yaz ayına gelmesi insanları yoruyor ve çoğu zaman susatıyor, uzmanlar sahur ve iftar arasında olan uzun sürede oruç tutan kişilerin zamanı aç olmadan geçirebilmesini sağlayacak birçok ip ucu veriyor; Yiyecek olarak sahurda yumurta, kuru baklagiller, muz olurken içecek olarak da süt öneriyor. Ramazanda tok tutacak yiyecekler (CnnTürk)

Canan AKTAŞ Ramazan'da besin sistemimiz değiştiğini vurgulayarak "Sahur'dan İftar'a kadar ki geçen sürenin uzun bir süre olması, Ramazanın sıcak olmasından dolayı vücutlarımız terleme ile birlikte mineral ve su kaybetmekte. Bizlerin suyumuzu Ramazan da sağlıklı yani düzgün içmemiz gerekiyor ( 2- 2.5 lt)
insanı uzun sure tok tutan yiyecekler
insanı uzun sure tok tutan yiyecekler

SAHURDA UZAK DURMAMIZ GEREKEN YİYECEKLER

Sahur da hafif beslenmemiz gerekmekte olduğunu söyleyen AKTAŞ Sahurda yaptığımız en kötü yanlışın milletçe, tatlı ve hamurişi olmasıdır. Hamur işi ve tatlıları tüketirsek kan şekerimizin hızlı yükselmesi ve hızlı düşmesi olanaklardan birisidir. 

Doğal olarak da daha hızlı acıkırız. Çok çabuk bir kahvaltıyla; peynir, yumurta, süt gibi besinler tüketmemiz gerekiyor" diye konuştu. AKTAŞ "Sahurda mutlaka yumurta yememizi ve yumurtanın haşlanmışı da olabilir. Kuru baklagiller lif içeriği çok fazla olduğundan dolayı sizleri tok tutacaktır.

SAHURDA NEDEN ZEYTİN VE SUCUKTAN UZAK DURMALIYIZ ?

Uzman Diyetisyen olan Serkan Tutar, Sahur vaktinde bu yiyeceklerden uzak durulması gerektiğini söyledi. Nedeni ise bizlerin bu uzun süre de suya ihtiyacımız olmasıdır, Tutar "Bu anda çok fazla ihtiyacımız olan suyu ortaya çıkarabilecek yiyeceklerden kesinlikle uzak durmamızı önerdi. "Bundan dolayı sahurda yiyecek ve içeceklerimize çok dikkat etmeliyiz." 

Ramazanda tok tutacak yiyeceklere ve Ramazanda tok kalmak için öneriler hakkında kısaca bilgi verdik. Öneri ve düşüncelerinizi yorum kısmından paylaşabilirsiniz. 

Ayrıca Ramazanda kilo almamak için öneriler başlıklı yazımıza da göz atmanızı öneririz.

insanı uzun sure tok tutan yiyecekler, sahurda makarna yenir mi? sahurda ne pişirsem, sahurda kolay hazırlanan yemekler, karnı tok tutan yiyecekler, tok tutan sahur yemekleri gibi sorular için "burayı" tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı "Linksiz" Paylaşmaya Özen Gösteriniz. Aksi Halde Onaylanmayacaktır.